Friday, November 11, 2011

Panggilan Baitullah

bln lepas sy ada kursus kt CIAST. masa kt kursus tu ada sorang kakak ni yg dh pegi haji. kak lisa nama dia. during individual presentation, dia present about experience dia masa di tanah suci. sy rasa sgt informatif.

antara yg paling sy ingat ialah, utk pegi ke tanah suci, kita perlu sentiasa berdoa supaya kita dijemput Allah ke rumah Nya. supaya Allah menghantarkan kita jemputanNya. ada org yg dpt pergi ke Mekah tp x dpt menunaikan haji. according to kak lisa, org tu ditawarkan menjadi pengiring kpd sultan semasa musim haji. ikut logik, msti la dia pon akan menunaikan haji. tp oleh sbb pasport dia problem di satu tmpt (x ingat nama tmpt tu) dia x sempat wukuf di arafah yg menyebabkan haji dia terbatal. alangkah ruginya.

jadi lesson of the day, harus sentiasa berdoa supaya kita menjadi hamba yg dijemput Allah ke rumahNya satu hari nnt. insyaAllah jika tiada aral, sy akan menunaikan haji pd thn 1437.

pada muslimin dan muslimat yg dh ada akaun tabung haji dan simpanan anda dh cukup RM 1300, silalah mendaftar. x perlu tunggu umur 50, takut nnt dpt giliran umur 60. by that time, sudah tidak segagah dulu.

No comments:

Post a Comment