Thursday, December 5, 2013

Ahmad Ammar

dah sebulan actually tragedy Ahmad Ammar ni but still there are people talking about him. saya pon tetiba terasa nk menulis tentang dia. just take 5..huhu..

hakikatnya saya x kenal langsung dgn Ahmad Ammar. bila satu hari saya terbaca dan tertengok video tentang dia, masyaAllah sayunya hati. betapa Allah mengangkat darjat seorang insan yg bernama Ahmad Ammar nih. meninggal hanya sbb dilanggar ambulan semasa nk melintas jln. tp Allah angkat darjatnya. diberi kebenaran oleh Datuk Bandar Turki utk dikebumikan di tanah perkuburan para shuhada'. Mulianya Ahmad Ammar.


semasa hayatnya, dikatakan Ahmad Ammar ni seorang yg rajin membantu, menolong setiap kali ada kenduri. dialah org pertama dialah org terakhir yg berada di kenduri tu. selain tu rajin mengikuti bantuan kemanusiaan. mengambil jurusan sejarah dgn niat utk mengembalikan kegemilangan islam. Allahurabbi. Maha Suci Allah.


tu la sedikit sebyk yg saya nk tulis di sini. saya berharap utk melahirkan zuriat sebaik Ahmad Ammar. yer la nk contohi Rasulullah tu mungkin pyh la. amik jer la cth yg terdekat ni. Sekian.

No comments:

Post a Comment